czwartek, 1 marca 2018

Barraquito

Na Teneryfie, piłam moje pierwsze barraquito - kawę warstwową, podawaną w przezroczystej szklance - zawierającą mleko skondensowane, likier 43, espresso, spienione mleko, skórkę z cytryny i cynamon.
Czytając w internecie, natknęłam się zawsze na przepis na kawę Barraquito z likierem.
Sama w końcu zgłupiałam i nie chce Was wprowadzać w błąd. Już tłumaczę dlaczego.
Otóż to, w pewnym barze na Teneryfie w mieście la Orotava barman wytłumaczył mi, że jeśli chce kawę z likierem to muszę prosić o Barraquito Especial. Jeśli nie chce likieru w kawie, to proszę tylko o Barraquito.
Ile razy poprosiłam na Teneryfie o Barraquito serwowano mi kawę bez likieru.
Jaka jest prawda, trudno mi w tym momencie powiedzieć. Zostaję przy tym co mi wytłumaczono i podaję Wam przepis na Barraquito Especial.


Składniki na jedna kawę:
  • 1 duża łyżka mleka skondensowanego 8% (słodzonego)
  • 1 shot espresso
  • 2 duże łyżki spienionego mleka 2%
  • 2 duże łyżki likieru 43 lub likieru bananowego
  • szczypta cynamonu
  • kawałek skórki z cytryny lub limonki
Przygotowanie:

Do niedużej szklanki (ok. 150 ml objętości) wlewamy mleko skondensowane.
Jeśli robimy kawę z dodatkiem likieru: dodajemy likier wlewając go małymi porcjami.
Następnie dodajemy espresso. Na wierzch wylewamy spienione mleko. 
Aby składniki nam się nie wymieszały, wlewamy składniki po tylnej ściance łyżki.
Na końcu dodajemy skórkę z cytryny i posypujemy cynamonem.
Na Teneryfie wiely razy podano mi kawę z limonką, zamiast cytryny.
Spotkałam się z różnymi opiniami w kwestii picia barraquito.
Jedni twierdzą, że kawy nie powinno się mieszać i że trzeba pić tylko kawę warstwową. Drudzy uważają, że trzeba mieszać. Osobiście należę do tych drugich, bo tylko wtedy wszystkie smaki i aromaty się łączą we wspaniałą.
Obserwowałam Kanaryjczyków w kawiarniach i zwykle pili barraquito niemalże na jeden lub dwa hausty, podobnie jak pija się espresso. Niektórzy lekko ją mieszali, a inni nie. Proponuję zatem byście pili ją tak, jak Wam najbardziej smakuje. 

Smacznego!
 
Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku lub google+. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.

Pozdrawiam

Renata
Share:

1 komentarz

Unknown pisze...

Piłam na Teneryfie z limonką, pycha :)

Kalejdoskop Renaty