piątek, 13 grudnia 2013

Miękka focaccia z ziemniaków

Uwielbiam focaccię! 
Ten przepis zdecydowanie zawsze się udaje, a ciasto nie ma sobie równych! 
Sekretem tej pysznej focacci jest użycie pół na pół mąki i puree z ziemniaków. Miękka w środku, chrupiąca z wierzchu, po prostu idealna.
Zapraszam ;-)

Przepis na pyszną focaccie poznaj najlepszy przepis!

Składniki na dwie okragłę focaccie:

Focaccia:
  • 500 g mąki pszennej
  • 400 g ziemniaków 
  • 100 g mleka 
  • 200 g wody z gotowanych ziemniaków 
  • 15 g soli 
  • 10 g cukru 
  • 8 g świeżych drożdży lub 4 g instant 30 g oliwy extra vergine
Wierzch:
  • 40 g oliwy extra vergine
  • 40 g wody 
  • rozmaryn

Przygotowanie:

Ziemniaki w mundurkach myjemy i gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Odcedzamy, zostawiając wodę z ugotowanych ziemniaków. Zostawiamy je do ostygnięcia i obieramy.
Do miski malaksera wlewamy 200 gramów wody z ugotowanych wcześniej ziemniaków. Dodajemy mleko, drożdże, cukier i oliwę.

Przepis na pyszną focaccie poznaj najlepszy przepis!
Mieszamy 30 sekund, dodajemy mąkę i ziemniaki rozdrobnione widelcem.
Przepis na pyszną focaccie poznaj najlepszy przepis!
Wyrabiamy, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Na samym końcu dodajemy sól i zagniatamy następne 10 minut.
Ciasto przekładamy do miski posmarowanej oliwą, przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrosnięcia na półtorej godziny.
Ciasto jest dobrze wyrośnięte, jeśli podwoi swoją objętość. Po tym czasie ponownie wyrabiamy ciasto.
Dwie okrągłe blaszki o średnicy 30 cm smarujemy olejem. Dzielimy ciasto na dwie części i rozprowadzamy palcami ciasto po całej powierzchni. Następnie zostawiamy do wyrośnięcia na następne 60 minut.

Przepis na pyszną focaccie poznaj najlepszy przepis!
Rozgrzewamy piekarnik do 200°C. W miseczce mieszamy oliwę razem z woda i smarujemy foccacię pędzelkiem. 
Opuszkami palców robimy wgłębienia w cieście i wtykamy w nie rozmaryn.

Przepis na pyszną focaccie poznaj najlepszy przepis!
Focaccię wkładamy do rozgrzanego piekarnika o temperaturze 200 stopni na 20 - 25 minut, aż wyrośnie. Wyciągamy chlebek z piekarnika i poddajemy na gorąco.

Smacznego!

Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę. 
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje. 
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu. 
  • Śledź mnie na Instagramie @kalejdoskoprenaty!
  • Otrzymuj ‚List z Włoch’ zapisując się na newsletter.

Pozdrawiam

Renata










Share:

12 komentarzy

Unknown pisze...

wygląda smacznie:)

Unknown pisze...

Z ziemniaków nie jadłam, ale chętnie bym spróbowała, tym bardziej, że wygląda fantastycznie :)

Anonimowy pisze...

Wygląda fantastycznie. Świetne zdjęcia.

Zainspirowałaś mnie i chyba teraz więcej czasu będę spędzać w kuchni :)

Kalejdoskop Renaty pisze...

Dziękuję

Pozdrawiam serdecznie

Kalejdoskop Renaty

Kalejdoskop Renaty pisze...

Dziękuję Ci bardzo, miło :-)

Pozdrawiam serdecznie

Kalejdoskop Renaty

Kalejdoskop Renaty pisze...

Wygląda fantastycznie, smakuje jeszcze lepiej :-)

Pozdrawiam serdecznie

Kalejdoskop Renaty

eM pisze...

Właśnie zrobiłam, rewelacja!!!

BuBo pisze...

Mój podstawowy przepis :) . Polecam z oliwkami.

Unknown pisze...

SUPER 🌷

Agnieszka pisze...

Ja tez uwielbiam focaccie i w ogóle włoskie jedzenie. Na pewno wypróbuje przepis w oryginale i spróbuje zrobić w wersji bezglutenowej 🙂

Anonimowy pisze...

Na pewno zrobię 😀

Anonimowy pisze...

Reniu,
ten przepis jest genialny! Dziękuje za podzielenie się.
Z pozdrowieniami
Renia

Kalejdoskop Renaty